16 Mart 2014 Pazar

ÖYLE SORUYA BÖYLE CEVAP

J.P.Morgan CEO’su James Dimon’un verdiği iddia edilen sorunun cevabı:

Bayan güzel sormuş:

Zengin bir adamla evlenmek için ne yapmam gerekiyor,zengin birisiyle evlenmek istiyorum.Size karşı dürüstüm.Çok güzelim,iyi bir stilim var ve kaliteli şeyleri severim.Yıllık geliri 500 bin dolar ve üzeri bir adamla evlenmek istiyorum.Aç gözlü falan değilim,öyle düşünmeyin. New york’ta yıllık geliri 1 milyon dolar olan bir sürü insan var ve bunlar orta sınıf sayılıyor.
Çok şey istemiyorum yıllık geliri 500 bin dolar olan yok mu bu iş yerinde hepiniz evli misiniz,soruyorum size sizin gibi kişilerle evlenmek için ne yapmak gerekiyor?
Bugüne kadar birçok erkekle birlikte oldum en yükseği yılda 250 bin dolar kazanıyordu.Ama Central parkın batı yakasındaki rezidanslarda yaşamak için 250 bin dolar yetmez.Size alçak gönüllükle soruyorum:

1)Zengin erkekler nerelerde takılır? (Lütfen bar,restaurant,spor salonu gibi yerlerin isimlerini ve adreslerini yazın.)
2)Sizce hangi yaş kategorisine odaklanmalıyım?
3)Gözlemlediğim kadarıyla çoğu zenginin eşleri orta güzellikte.Birkaçı ile tanıştım hepsi de çok güzel değiller ama zengin erkeklerle evlendiler.
4)Hangisinin karınız,hangisinin sevgiliniz olmasına nasıl karar veriyorsunuz,evlenmek istiyorum.

Cevap:

Sayın Bayan Güzel.

Yazınızı dikkatle okudum.Tahmin ediyorum ki sizin durumunuzda çok genç kız vardır.Bir yatırımcı olarak yıllık gelirim 500 bin doların üzerinde ve sizin aradığınız kritere uyuyorum.
Bir iş adamı gözünden bakarsak sizinle evlenmek kötü bir fikir.Çünkü yaptığınız güzelliğiniz ile parayı takas etmek.A kişisi güzeldir B kişisi bunu için ödeme yapar.Bu normaldir.Fakat burada unuttuğunuz sizin güzelliğiniz kaybolacak ama benim param büyük bir olay olmazsa tükenmeyecek.Benim gelirim yıldan yıla artabilir ama siz yıldan yıla güzelleşemezsiniz.Ekonomik açıdan bakarsak ben değer kazanan bir varlıkken siz değer kaybeden bir varlıksınız.Hem de katlanarak değer kaybeden bir varlık.Eğer güzelliğiniz sizin tek varlığınızsa şayet 10 yıl sonra çok düşük olacak.
Wall street de sizin için ‘’Takas poziyonu’’  deyimi kullanılır.Sizi satın almak iyi bir fikir değil ama kiralamayı tercih ederim.Çünkü alışveriş de değeri düşen bir şeyi elde tutmak karlı bir iş değil.Aynı şey sizin istediğiniz evlilik için de geçerli.

Söylediklerim size çok acımasız gelebilir ama düşünün tüm paramı bir anda kaybedersem beni terk etmez misiniz?Aynı şekilde siz güzelliğinizi kaybettiğinizde benim yeni bir yol çizmem gerekecek.
Yıllık geliri 500 bin doların üzerindeki insanlar sizinle evlenecek kadar aptal değil.Sizinle çıkarız ama evlenmeyiz.Siz bence bu fikrinizi unutun.Yılda 500 bin dolar kazanan siz de olabilirsiniz.Çünkü bu parayı kazanmak,zengin bir aptal bulma ihtimalinden daha yüksek.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder